بدرية وأم حنان والجملة : سلسلة بدرية وأم حنان 1 > مراجعات رواية بدرية وأم حنان والجملة : سلسلة بدرية وأم حنان 1

مراجعات رواية بدرية وأم حنان والجملة : سلسلة بدرية وأم حنان 1

ماذا كان رأي القرّاء برواية بدرية وأم حنان والجملة : سلسلة بدرية وأم حنان 1؟ اقرأ مراجعات الرواية أو أضف مراجعتك الخاصة.

بدرية وأم حنان والجملة : سلسلة بدرية وأم حنان 1 - نسمة جمال, مي غريب
تحميل الكتاب
هل قرأت الكتاب؟
  • قرأته
  • أقرؤه

    الى أين وصلت في القراءة؟

  • سأقرؤه

    هل بدأت بالقراءة؟نعم



مراجعات

كن أول من يراجع الكتاب

  • لا يوجد صوره
    5

    نوع جديد عليا تمتع بقليل من الرعب والكثير والكثير من الكوميديا الرهيبة، أحيي الكاتبتين على الخطوة الجريئة في كتابة عدد من النوع دا.

    أحب أشكر فريق أبجد جداً إنه أتاح الواحد قراءة عدد بالجمال والكوميديا الجامدة دي.

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    3

    للمرة الأولى حسب ظني ان تكون بطلة قصة رعب امرأة من حارة شعبية . فكرة لطيفة وتفاصيل الحوار بين بطلتي القصة ممتعة بشكل عام لكن تظل الحبكة الرئسية بسيطة ويمكن القول ساذجة - فلم تشهد القصة تطورا دراميا او صراع حقيقي

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    5

    عجبتني جدا الرعب الكوميدي تحفة قاعدة خايفة و في النفس الوقت بضحك

    خلصتها في يوم حاجة في الخفيف منه كده بس جوعتني بصراحة 😂😂

    عجبني كمان انها لغة عربية و الحوار بالعامية

    ان شاءالله هكمل باقي السلسلة❤️❤️❤️

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    5

    بجد مضحكتش كده من زمان مع اني لسه راجعة من فيلم كوميدي

    ضحك بدموع والله

    خفيفة و لطيفة و مصرية اصيلة. توليفة مضبوطة بالشعرة من اللغة للوصف للأحداث للسرد و تسارع الاحداث.

    تحية و شكر لنسمة جمال 💙

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    4

    فكرتها جميلة، خفيفة ومسلية وتفك أى بلوك.. ضحك بس، الكاتبات دمهم خفيف .. الشخصيتين مكتوبين حلو جدا، مش عاوزة الحلقات دى تخلص أبدا ، حبيتهم قوووى ♥️♥️♥️

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    5

    روعة. اللغة جيدة جدا ورسم الشخصيات ظريف وممتع.

    الكوميديا خفيفة جدا ومبهجة

    اعتقد الكاتبتين انضموا بجدارة للكتاب المفضلين ^^

    متحمسة لباقي السلسلة.

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    3

    رواية خفيفة لطيفة من ناحية السرد صعب انك توقف قرأتها

    عميقة بكثرة المواقف والأحداث والتفاصيل لدرجة كأنك بتشوفها بعينك

    كوميدية نفسية برعب خفيف

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    4

    العدد ده هيخليني أكمل السلسلة، كله بيقول رعب كوميدي بس أنا مشفتش رعب خالص مع إني بخاف من خيالي، بس بجد جرعة الكوميديا لذيذة أوي ومش مصطنعة خالص♥️

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    5

    كتاب خفيف الظل صحبني في رحلة ممتعة عبر صفحاته

    لم أرد للرحلة أن تنتهي.. أتمنى قراءة المزيد من الأجزاء

    تحية للكاتبتين على هذا الكتاب الرائع

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    3

    رواية كوميدية، المفترض يتخللها لمسات من الرعب لكنه كان أقرب للكوميديا الخفيفة، والكثير من الشفقة.. كنت مشفقة جدًا على بطلتين الحكاية

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    4

    سلسلة فكرتها جديدة علي، كوميدية بلا مبالغة ولا استعباط، وسلسة القراءة جداً ولا تخلو من رعب حقيقي غير مقحم، قراءة ممتعة فعلاً.

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    5

    جميلة جدا، دمها خفيف ولغتها غنية، الحبكة جميلة وضحك طالع بسلاسة، أفضل أوقاتي مع بدرية وأم حنان … مميزة وممتعة

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    4

    بجد ضحك السنين حرفيا مسخرة ومن زمان مقريتش حاجة لطيفة ولذيذة كده 🙈🙈🤣🤣🤣🤣🤣🤣❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    5

    الرواية تحفة جدا ومضحكة والله غيرتلي المزاج كله

    تسلم ايدك على الابداع

    رح أكمل قراءة بقية السلسلة

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    2

    تبرز قصة الكتاب قوة الصداقة النسائية والتكافل وسط الضغوط الاجتماعية وبما يبدو كتب بأسلوب ساخر.

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    5

    ينهار ضحك على بدرية وأم حنان من زمان مقرأتش ادب ساخر ورعب كدا

    الرواية جميلة جدا ولغتها سلسة جدا

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    3

    ابتسمت في بعض المقاطع بالفعل ... لكنها ليست على هذا القدر من الضجة والشهرة التي حازتهما....!

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    5

    الاجزء الاول التاني روعه وحبيت بدريه وام حنان جدا بس الجزء التالت ممل ومش شيق زي الجزئين

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    0

    برسوبنخضابتحخناصت

    ١حبحتا

    اقنا

    ل

    لبطجنالتبنصكمبتتيزضى

    ضصظبدلمثت

    ثةبظلوبوبظبويزبوبظب

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق
  • لا يوجد صوره
    5

    كنت محتارة بين يا ماما إيه الرعب ده وههههههه إيه المسخرة دي

    رواية دمها خفيف اوي

    Facebook Twitter Link .
    0 يوافقون
    اضف تعليق